Druhy blokov

Ak ste si mysleli že blok sa dá spraviť iba kváder, kocka tak ste sa mýlili. V tomto článku sa dozviete ako spraviť klasický blok ale aj ostatné prevedenia blokov.

Kľúčové slová

  • arch
  • block
  • cylinder
  • sphere
  • spike
  • torus
  • wedge

Block

Block je najviac používaný klasický kváder ktorý všetci poznáme.

Arch

Arch je blok v tvare kruhu, alebo oblúku. Používa sa najmä na výrobu točiacich sa schodov, veží apd. Po stlačení ENTERa sa vám zobrazí tabuľka s nastaveniami:

Wall width: hrúbka steny.

Number of Sides: koľko stien sa vytvorí (čím väčšie číslo, tým bude blok viac "rozkúskovaný").

Arc: aký veľký oblúk sa vytvorí (čísla v stupňoch, 360- kruh, 180-polkruh, 90-štvrťkruh apd).

Start Angle: od akého stupňa sa vytvorí oblúk (veľmi sa to nepoužíva).

Add Height: o koľko sa jednotlivé bloky posunú nahor (plusové čísla) alebo nadol (mínusové čísla), používa sa to pri tvorení točiacich sa schodov.

PREVIEW: ukáže ako bude blok vyzerať.

Cylinder

Cylinder je podobný ako Arch ale nie je "dutý", je to plný valec. Koľko strán sa vytvorí si nastavte v políčku pod Object, ďalej to budeme volať Face:

             

Sphere

Sphere je pravidelná plná "guľa". Používa sa najme v JailBreak mapách ako lopta na ihrisko. Ak chcete vytvoriť viac stien, nastavte si väčšie číslo vo Face (ako keď ste nastavovali Cylinder).

Spike

Spike je pravidelný ihlan, používa sa na tvorbu špicatých striech budov. Množstvo strán si nadstavíte ako obvykle vo Face.

Torus

Torus je zaujímavý blok. Má tvar prstenca, veľmi sa avšak nepoužíva. Je to ďalší blok ktorý sa nastavuje, avšak trochu zložitejšie:

Cross Section Prewiew (pohľad do vnútra, ako keby ste mali dutú kovovú tyč a pozreli by ste sa dovnútra):

 

Wall width: hrúbka steny

Number of Sides: koľko stien sa vytvorí (čím väčšie číslo, tým bude blok viac "rozkúskovaný").

Arc: aký veľký oblúk sa vytvorí (čísla v stupňoch, 360- kruh, 180-polkruh, 90-štvrťkruh apd).

Start Angle: od akého stupňa sa vytvorí oblúk (veľmi sa to nepoužíva).

Cross-Selection radius: aký hrubý sa prstenec vytvorí.

 

Top View Prewiew (pohľad z vrchu):

 

Rotation Sides: koľko častí prstenca sa vytvorí

Rotation Arc: aký veľký prstenec sa vytvorí (čísla v stupňoch, 360- kruh, 180-polkruh, apd).

Rotation Start Angle: od akého stupňa sa vytvorí prstenec.

Rotation Height: o koľko sa jednotlivé bloky posunú šikmo, rovnomerne nahor (plusové čísla) alebo nadol (mínusové čísla).

PREVIEW: ukáže ako bude blok vyzerať.

 

 

Wedge

Vytvorí pravouhlý kváder s dvoma podstavami, presná polovica obyčajného Blocku.

Teraz stačí iba Vaša fantázia.