Posuvné dvere
Rozlišujeme dva druhy dverí, jednoduché posúvacie a zložitejšie otáčacie. Ako prvé sa budeme venovať posúvacími dverami keďže na vytvorenie a nastavenie sú jednoduchšie.
Kľúčové slová
- bloková entita Func_door
Posuvné dvere
1. Vyberte si nejakú textúru dverí, ja použijem malé, klasické.
2. Vytvorte blok o rozmere približne 112 x 64 x 8 (výška x šírka x hrúbka), upravte pozíciu bloku a upravte aj textúry (návod tu). Môžete ich vsadiť do diery v bloku ktorú ste si vopred pripravili pomocou nástroja Carve, alebo dorobiť okolo dverí steny:
Dvere máme vytvorené, pustime sa do ich nastavenia, bloku dáme entitu func_door.
3. Kliknite na blok v 3D okne, potom pravým tlačidlom myši v 2D okne a vyberte Tie to Entity.
4. V políčku Class vyberte entitu Func_door a stlačte Použiť. Nastavte si ich podľa vášho uváženia:
Name: názov dverí (napríklad door).
Speed: rýchlosť pohybu (číslo 100 maximálne).
Start sound: zvuk pri otváraní dverí.
Stop sound: zvuk pri zatváraní dverí.
Delay Before Reset (-1 stay): za koľko sekúnd sa dvere zatvoria (číslo -1: dvere ostanú otvorené stále, 0: hneď sa zatvoria)
Lip: o koľko jednotiek sa dvere zasunú (číslo 0: zasunú sa úplne).
Blocking damage: aké poškodenie spravia ak ich hráč blokne.
Move Direction: akým smerom sa dvere otvoria (je to podľa horného 2D okna, biely ukazovák ukazuje smer kde sa dvere zasunú. Ak chcete aby sa zasunuli dole alebo hore tak nad Help si dajte Up-hore alebo Down-dole).
5. Ďalej prejdite na záložku Flags a nastavte si tam tieto veci tiež podľa uváženia, môžete zaškrtnúť aj viac:
Starts open: dvere budú na začiatku kola otvorené.
Toggle: otvárajú sa pomocou nejakého triggeru (tlačidlo apd.).
Use only: otvorenie stlačením klávesy E.
Touch open: otvoria sa, keď sa k nim priblížite, dotknete.
V ďalšom článku sa dočítate ako spraviť otočné dvere.