Prostredie VHE

Pracovná plocha:

 

  1. 3D zobrazenie  (slúži na označenie textúr, bloky sa tam nedajú robiť).
  2. 2D pohľad z vrchu  (tvorenie a úprava blokov a entit).
  3. 2D pohľad z boku  (tvorenie a úprava blokov a entit).
  4. 2D pohľad spredu  (tvorenie a úprava blokov a entit).

Pre 3D zobrazenie  textúr kliknite na CAMERA (žltá šípka) a nadstavte 3D textured.

Funkcie (nachádzajú sa na ľavej strane programu):

  1. Seletion tool: vybranie alebo označenie bloku, entity vo všetkých štyroch oknách.
  2. Magnify: lupa na priblíženie objektu v 2D oknách. Priblížite kliknutím ľavým tlačidlom na myške, oddialite pravým tlačidlom na myške.
  3. Camera: pohybovanie sa v 3D okne pomocou kláves W, A, S, D a myšky (ako v hre).
  4. Entity tool: nástroj na tvorbu entit (bližšie v ďalších článkoch).
  5. Block tool: tvorba blokov v 2D oknách (bližšie v ďalších článkoch).
  6. Toggle texture application: nanášanie textúr (obrazov, povrchu) na bloky v 3D okne (bližšie v ďalších článkoch).
  7. Apply current texture: otextúruje vyznačený blok v 3D okne. Na rozdiel od nástroja Toggle texture application otextúruje celý blok, nielen jednu stranu.
  8. Apply decals: aplikovanie textúr na bloky ( väčšinou sa používa na aplikovanie sprejov, nápisov  apd.). Na rozdiel od Toggle texture application vrstva ktorá tam bola nezmizne, iba sa prekryje novov vrstvou.
  9. Apply overlays: aplikovanie textúry v jej základnej veľkosti.
  10. Clipping tool: nástroj na rozrezanie a oddelenie blokov (bližšie v ďalších článkoch).
  11. Vertex tool: nástroj na úpravu tvaru blokov (ja ho používam na tvorbu šikmých blokov).

Funkcie hornej lišty (najpoužívanejšie):

  1. Zapnutie/vypnutie mriežky v 2D oknách (neodporúčam).
  2. Zobrazovanie 3D mriežky v 3D okne.
  3. Zhustenie mriežky (2-násobne)
  4. Zriedenie mriežky  (2-násobne)
  5. Rozdelenie okna ( ani to nerobte!)
  6. Podobné ako predchádzajúce ( tiež to ani nerobte!)
  7. Vráti akciu (to čo ste spravili, zmenili) späť.
  8. Opačný proces ako predchádzajúci.
  9. Nástroj carve (používať sa ho naučíte v ďalších článkoch)
  10. Nástroj group (spojí viacero vyznačených blokov dohromady)
  11. Nástroj ungroup (rozdelí viacero blokov na jednotlivé bloky, opačný proces ako group)