Prostredie VHE
Pracovná plocha:

- 3D zobrazenie (slúži na označenie textúr, bloky sa tam nedajú robiť).
- 2D pohľad z vrchu (tvorenie a úprava blokov a entit).
- 2D pohľad z boku (tvorenie a úprava blokov a entit).
- 2D pohľad spredu (tvorenie a úprava blokov a entit).
Pre 3D zobrazenie textúr kliknite na CAMERA (žltá šípka) a nadstavte 3D textured.
Funkcie (nachádzajú sa na ľavej strane programu):

- Seletion tool: vybranie alebo označenie bloku, entity vo všetkých štyroch oknách.
- Magnify: lupa na priblíženie objektu v 2D oknách. Priblížite kliknutím ľavým tlačidlom na myške, oddialite pravým tlačidlom na myške.
- Camera: pohybovanie sa v 3D okne pomocou kláves W, A, S, D a myšky (ako v hre).
- Entity tool: nástroj na tvorbu entit (bližšie v ďalších článkoch).
- Block tool: tvorba blokov v 2D oknách (bližšie v ďalších článkoch).
- Toggle texture application: nanášanie textúr (obrazov, povrchu) na bloky v 3D okne (bližšie v ďalších článkoch).
- Apply current texture: otextúruje vyznačený blok v 3D okne. Na rozdiel od nástroja Toggle texture application otextúruje celý blok, nielen jednu stranu.
- Apply decals: aplikovanie textúr na bloky ( väčšinou sa používa na aplikovanie sprejov, nápisov apd.). Na rozdiel od Toggle texture application vrstva ktorá tam bola nezmizne, iba sa prekryje novov vrstvou.
- Apply overlays: aplikovanie textúry v jej základnej veľkosti.
- Clipping tool: nástroj na rozrezanie a oddelenie blokov (bližšie v ďalších článkoch).
- Vertex tool: nástroj na úpravu tvaru blokov (ja ho používam na tvorbu šikmých blokov).
Funkcie hornej lišty (najpoužívanejšie):

- Zapnutie/vypnutie mriežky v 2D oknách (neodporúčam).
- Zobrazovanie 3D mriežky v 3D okne.
- Zhustenie mriežky (2-násobne)
- Zriedenie mriežky (2-násobne)
- Rozdelenie okna ( ani to nerobte!)
- Podobné ako predchádzajúce ( tiež to ani nerobte!)
- Vráti akciu (to čo ste spravili, zmenili) späť.
- Opačný proces ako predchádzajúci.
- Nástroj carve (používať sa ho naučíte v ďalších článkoch)
- Nástroj group (spojí viacero vyznačených blokov dohromady)
- Nástroj ungroup (rozdelí viacero blokov na jednotlivé bloky, opačný proces ako group)