Prvá mapa

V tomto návode sú zhrnuté vedomosti ohľadom miestnosti, pozície hráčov, svetla nástroja Hollow a k tomu sa ešte doučíte pracovať s nástrojom Carve. Berte toto ako skúšobný test vašich vedomostí zo Základnej školy a ďalej sa budete doučovať z ďalších návodov ktorých je mnoho, a mnoho ich ešte pribudne. Prajem Vám veľa úspechov. Pusťte sa do práce!

Kľúčové slová

  • miestnosť
  • pozície hráčov, spawny
  • svetlo
  • nástroj Hollow a Carve

 

Vytvorenie dvoch miestností

       1. Vyberte si vhodnú textúru steny (wall).

       2. Vytvorte blok o rozmere 576 x 576 x 576 (čiže kocka):

       3.  Kliknite na blok v 3D okne a vyberte nástroj Hollow (Tools/Make Hollow) a zadajte tam číslo 32

       4. Vytvorila sa miestnosť. Teraz na tú miestnosť kliknite v 3D okne, potom prejdite myšou na horné 2D okno (pohľad zvrchu), držte SHIFT a ťahajte miestnosť ľavým tlačidlom myši do pravej strany (SHIFT+ Ľavé tlačidlo myši slúži na skopírovanie objektu a prenesenie) a "položte" ju tesne vedľa seba, aby nevznikla medzera:

Máme vytvorené dve miestnosti, teraz si ich prepojíme aby sme mohli prechádzať z jednej do druhej, vytvoríme si prechod. Použijeme pritom nástroj Carve.

 

Prepojenie miestností, spravíme si prechod

       1. Vyberte si akúkoľvek textúru (je to jedno pretože ju aj tak zmažete, ako sa dočítate ďalej).

       2. Vytvorte si blok v stene tých dvoch miestností ("blok v bloku") ako je to na obrázku:

Horné 2D okno pohľad z vrchu:                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dolné pravé 2D okno pohľad z boku:

       3. Kliknite na ten vytvorený blok v 3D okne a stlačte Carve (Tools/Carve)

       4. Teraz ten blok zmažte (DELETE)

Vytvoril sa tam priechod (viď obrázok). Ďalej vytvoríme spawny a svetlo.

CT a T spawn, pozície hráčov

       1. Vyberte entitu Info_player_counterterrorist.

       2. Aplikujte ju do jednej z vašich miestnosti a poprípade upravte jej polohu na podlahu (aby nebol hráč "zamurovaný").

       3. Kliknite na ňu v 3D okne a ako s miestnosťou tak tak isto držte SHIFT a ťahajte myšou, vytvoríte tak kópiu, toto isté spravte aspoň 5 krát.

       4. To isté ako s Info_player_counterterrorist spravíte aj s Info_player_terrorist v druhej miestnosti.

Svetlo

Svetlo vytvoríte pomocou tohto návodu.

 

Záver

Ako dlho Vám asi trvala vyrobiť táto mapa? Zdalo by sa to jednoduché ale tých krokov ktorých musíte podstúpiť je mnoho. Chce to len trpezlivosť a fantáziu.