Prvá miestnosť, prvá mapa

Podľa tohto návodu sa naučíte vytvoriť prvé bloky, vyberanie textúry na bloky, pracovať s nástrojom Hollov a vytvoríme si pozície hráčov.

Kľúčové slová

  • blok
  • textúra
  • Hollow
  • Pozícia hráča: Info_player

Vybratie správnej textúry

Ako prvé si vyberieme textúru (povrch aký bude mať náš blok):

       1. Stlačte Browse v Texture Group na pravej strane:

        2. Nájdite si nejakú vhodnú textúru (betónová stena, plech, drevo  apd.) a 2-krát na ňu kliknite.

Textúru máme pripravenú, môžeme prejsť k tvorbe bloku.

Tvorba bloku

       1. Stlačte nástroj Block Tool.

       2. Ťahaním po uhlopriečke v hornom 2D okne (pohľad zvrchu) vytvorte štvorec o rozmere 1152 ku 1152:

 

Objavilo sa vám tam 8 malých bielych štvorcov, ktorými môžete myšou zväčšovať a zmenšovať náš budúci blok.

 

       3. V dolnom v 2D okne (pohľad spredu alebo z boku) kliknite na horný bieli štvorec a ťahajte myšou hore, až kým nedosiahnete výšku 704:

       4. Prejdite myšou v do vnútra bloku a stlačte ENTER.

       5. Blok sa nám vytvoril a na povrchu sa nachádza vopred pripravená textúra:

PS: v 3D okne si v Camera nadstavte 3D textured.

Vytvorenie "dutiny" v bloku

       1. Kliknite na vytvorený blok v 3D okne (nástrojom Selection Tool).

       2. Nad hornou lištou vyberte Tool/Make hollow.

       3. Napíšte tam číslo 64 alebo -64, ja som vybral 64 (môžete aj iné čísla, najlepšie násobky štyroch napr. 12, 24):

Kladné číslo: steny sa vytvoria dovnútra.

Záporné číslo: steny sa vytvoria smerov von.

       4. Vytvorilo sa nám 6 blokov a vnútri dutina. Tieto bloky sú stále spojené (spolu sa presúvajú, zmenšujú a zväčšujú...), preto ich rozdelíme. Kliknite v 3D okne na blok (vlastne teraz skupinu blokov) a stlačte UnGroup z hornej lišty:

Teraz máme blok rozdelený na šesť navzájom nezávislých blokov (pre opačný proces je nástroj Group, kedy si označíte všetky objekty dohromady a stlačíte Group).

Základnú miestnosť máme vytvorenú, teraz sa pustíme do pozície hráča.

Pozícia hráča

       1. Vyberte nástroj Entiti Tool

       2. Vpravo v okne pre entity vyberte entitu: Info_player_counterterorist:

       3. Myšou kliknite približne do stredu našej miestnosti v 2D okne (pohľad zvrchu) a zobrazí sa vám tam štvorec so štyrmi kolmými čiarami:

 

       4. V dolnom 2D okne (to je jedno v ktorom) myšou kliknite a ťahajte tento štvorec nad podlahu (aby nebol pod podlahou alebo v podlahe pretože by v prvom prípade padal „do nekonečna“ a v tom druhom by bol „zamurovaný“ )

       5. Prejdite myšou na štvorec a stlačte ENTER.

Objaví sa vám tam profil hráča (CTčka), z ktorým, keď naňho kliknete v 3D okne, môžete pohybovať a upravovať jeho pozíciu.

 

Uistite sa, že jeho nohy nie sú „zamurované“ v podlahe (viď obrázok)

Toto isté zopakujeme aj pri postave Teroristu, len namiesto entity Info_player_counterterrorist vyberieme entitu Info_player_terrorist.

Teraz sa pustíme do konečného kroku- kompilácie mapy.

Kompilácia

       1. Otvorte v ľavo hore File/Run Map.

       2. Zobrazí sa vám tabuľka, v ktorej si nadstavte všetko na Normal  (červené krúžky) a vyberte si, či sa po kompilácií spustí hra alebo nie (červeno podčiarknutá veta):

       3. Stlačte OK.

 

Na obrazovke sa vám zobrazí tabuľka s procesmi kompilácie, chvíľu si počkajte a keď bude naspodku tabuľky napísané Copy to clipboard môžete vypnúť VHE a vyskúšajte mapu.

 

Prajem vám veľa úspechov.