Rozbitné a nerozbitné sklo

V tomto návode sa dočítate ako vyrobiť jednoduché priehľadné sklo alebo zložitejšie rozbtné. Dáme "život" bloku, použijeme pritom Blokové entity (ak neviete čo sú to blokové entity prečítajte si -tento článok-).

Kľúčové slová

  • func_wall
  • func_breakable

Vytvorenie bloku- skla

Vyberte si nejakú textúru najlepšie sklo (glass, window) a vytvorte blok do vašej mapy. Ak robíte okno, robte úzky blok, najlepšie okolo tých 4 jednotiek (kvôli efektu skla veď predsa sklo nieje hrubé ako stena, viď obrázok)

 

Blok máme vytvorený ale ešte nie je priehľadný ani rozbitný preto si ho nastavíme.

Priehľadné NEROZBITNÉ sklo

       1. Kliknite na blok v 3D okne, potom pravým tlačidlom na myši v 2D okne a vyberte Tie to Entity (alebo klávesová skratka CTRL+T).

       2. V políčku Class (1) vyberte entitu func_wall a stlačte Použiť (2):

Jednoduchý blok sme teraz premenili na entity func_wall. Ďalej si ju nastavíme.

Render mode: texture.

FX amount: vyberte si číslo od 0 po 255 (0 je úplné priehľadné, 255 nepriehľadné, najlepšie niečo medzi tým).

 

Sklo máme na svete, vytvorte pozície hráčov, z kompilujte mapu a vyskúšajte.

Priehľadné ROZBITNÉ sklo

       1. Kliknite na blok v 3D okne, potom pravým tlačidlom na myši v 2D okne a vyberte Tie to Entity (alebo klávesová skratka CTRL+T).

       2. V políčku Class vyberte entitu func_breakable a stlačte Použiť.

Func_breakable je entita pomocou ktorej sa bude dať blok rozbiť. Nastavenia:

Render mode: texture.

FX amount: vyberte si číslo od 0 po 255 (0 je úplné priehľadné, 255 nepriehľadné, najlepšie niečo medzi tým).

Strength: akú veľkú silu treba vynaložiť na zničenie bloku (číslo 0- nerozbitné).

Material type: materiál na aký sa blok rozpadne, v našom prípade Glass.

Explode Magnitude: sila výbuchu v HP (číslo 0- žiadné poškodenie)